F1  Formula 1Van két pilótája a mezőnynek akiket sokra tartottak az évtized elején. Lehetőségek adódtak, de élni nem tudtak vele, most pedig kezdenek egyre inkább beleszürkülni a mezőnybe és ki tudja mennyi idejük maradt még. Az F1-es Orosz Nagydíj 2. szabadedzésén is voltak nézői kérdések és olyan témák, amiket hosszan ki lehet fejteni, ezúttal róluk volt szó.

 

Nico Hülkenberg:

Anno elkezdett nyeregetni az utánpótlás szériákban, amíg még létezett, a GP2 Asia sorozatban is tudott futamokat nyerni, de a rendes GP2-nek már bajnoka is lett. Sokan láttak Vettel mellett benne is egy új Schumachert, 2010-re pedig már a mezőny tagja volt. Nem volt rossz szezonja, sőt Brazíliában pole-t is szerzett az esőben, de másnapra száraz idő jött, szóval szerencséje sem volt. Utána úgy ahogy még akadtak lehetőségek, de pl. 2013 egy nagyon rossz kitérő volt. A Sauber az azt megelőző szezonban kifejezetten jól teljesített, így ha ezt nézzük logikusnak tűnhet, hogy akkor odament, de azaz idény egyszerűen pocsék volt. Később visszatért a Force Indiahoz, majd amikor a Renaulthoz szerződött, simán úgy tűnt, megkaphatja a nagy lehetőséget.

Tulajdonképpen beszéltünk akkor egy nagy gyártóról, ami elég sikeres tudott lenni korábban, majd visszavásárolva az Enstone-i csapatot, nagy erőket mozgósítva tértek vissza. Nyilvánvaló volt, hogy időbe telik, mire igazán sikeresek tudnak majd lenni, ha egyszer tényleg azok lesznek, de pont ezért is volt kecsegtető a helyzet, hiszen ezzel megkapta a lehetőséget, hogy mint tapasztalt pilóta segítsen az autó fejlesztsében és idővel maga köré építse a csapatot. Az idő viszont telik és vetélytársat is kapott, hiszen Daniel Ricciardot sem másodhegedűsnek hozták mellé. Az autó és a csapat fejlődött, Hülkenberg viszont már csak a negatív rekordok és a pályafutása helyzete miatt kerül sokszor képbe.

Ennyi év alatt ugyanis soha nem tudott dobogóra állni, amikor pedig hazai versenyén, egy egyébként igen kaotikus versenyen akár győzelmet is szerezhetett volna, a falba rakta az autót. Nemrég előkerült egy Castrol reklám amiben az a szövege, hogy otthon azt akarták, hogy a családi vállalkozásban dolgozzon. Nos lehet lassan arra lesz szüksége, mert jelen állás szerint az F1-ben nem marad helye. A Williamsnél most megüresedett egy hely, de nagyobb összegben megérné fogadni arra, hogy az Formula 2-ben bajnoki címért csatázó Nicholas Latifi fogja kapni, az Alfánál pedig éppen még nyílhatna egy új út számára, márcsak azért is, mert Frédéric Vasseur korábban főnöke volt és jó a kapcsolatuk, a tapasztalata is elkellene, de jelenleg mégis úgy tűnik nagyobb az esély arra, hogy Antonio Giovinazzi marad a helyén.

Kár lenne érte, de egyre nagyobb az esély, hogy nem sokáig látjuk a németet, ha pedig ez így van, akkor ő is egy beváltatlan ígéret marad.

Romain Grosjean:

Élni tudni kell a lehetőségekkel, ő pedig elsőre nem igazán volt erre képes. Sőt! Az első évében, amikor helyettesként ugrott be a Renault-hoz, nem jöttek a jó eredmények, arra pedig, hogy ismét a mezőny tagja lehessen, 2012-ig kellett várnia, ám akkor elég nagy marhaságokat tudott csinálni. Nem volt véletlen, hogy az akkori Belga Nagydíjon történtek után egy versenyre eltiltották. Akkor egy óriási balesetet úszott meg ott mindenki sérülés nélkül, ami visszanézve a szituációt, szinte kisebb csoda volt. 

Ő is egy nagy ígéret volt és eredményei alapján senki sem mondhatja, hogy csak úgy ok nélkül került volna az F1-be, igazán nem lehetett vitatni, hogy üléshez jutott.

Nagyon forrófejűen viselkedett tehát sokszor, de ha valamiért becsülni lehet, hogy a történtek ellenére, felállt a padlóról és tette tovább a dolgát. 2015-ben volt egy dobogója, talán kicsit a sors adott vissza valamit, hogy pont Spa-ban szerezte azt, ami egyébként a Lotus utolsó pódiuma hivatalosan. 2016-tól az a csapat már Renault lett, ő pedig kapott egy nagy lehetőséget, mikor a Haas pilótája lett. Az első csapattársa Esteban Gutierrez lett és persze az ő tehetségét sem kell megkérdőjelezni, de az, hogy a mexikói akkor bekerült egyértelműen egy jó üzlet része volt, amit Gené Haas a Ferrarival kötött.

F1  Formula 1

Szükség volt tehát egy rutinosabb pilótára és a kezdet jól is alakult, rögtön egy 6. hellyel nyitott Grosjeannal a csapat. Viszont akármennyire úgy tűnt bejöhet az amerikai álom (ezt még ő nevezte így akkor Ausztráliában), a felhők megint gyülekeztek felette.

Sokat hibázott, sokszor tört autót, tavaly Azerbajdzsánban például a biztonsági autó mögött vétett egy teljesen felesleges hibát, amikor falba rakta az autót, nem véletlen, hogy sokan már mást láttak a helyén. A Haas aztán mégis úgy döntött, hogy őt is és Kevin Magnussent is megtartja, mondván szükség van a rutinjukra.

Igaz, hogy 10 éve a mezőny tagja, de most úgy tűnik kapott megint egy újabb lehetőséget, ez viszont rutin ide vagy oda, alighanem az utolsó lesz.   

Hasonló utakon:

Vannak még versenyzők akik ilyen szempontból eszünkbe juthatnak, ám ők valahogy mégis mások. Sergio Perez pl. még mindig nem nyert futamot, neki az igazi lehetőség erre az akkor újra virágzó Sauberrel lett volna az esős Maláj Nagydíjon 2012-ben. Akkor ott volt a kezében a lehetőség, ráadásul nem is lehetett volna csak a körülményekre fogni, mivel akkor a vége felé meccsben volt az akkor még Ferraris Fernando Alonsoval. Óriási sztori lett volna belőle, ha ott és akkor legyőzi a kétszeres világbajnokot, ám belehibázott, a lehetőség pedig elúszott. Persze a második hely is óriási dolog volt akkor, ahogy az is, hogy még abban a szezonban begyűjtött két dobogót a csapattal.

Futamgyőzelme tehát nincs, a McLarenes kitérő is rosszul sült el egy évvel később, ráadásul a csapat gyengélkedése valahol ott indult el komolyabban, de később a Force India, mai nevén Racing Point pilótájaként még mindig az egyik olyan tagja a mezőnynek, akivel folyamatosan számolni kell. Állt azóta többször is pódiumon, ráadásul az erős szponzori háttérnek köszönhetően még pár évre be tudta betonozni magát.

F1  Formula 1

Robert Kubica szénája is elég rosszul áll, de lássuk be, az, hogy ő itt lehet inkább egyfajta jutalomjátékra hasonlít. Fantasztikus az, ahogy ő felépült a szörnyű rali balesetből, az pedig méginkább, hogy eltudja vezetni az F1-es gépet. Nyilván jó lenne látni, hogy mire lenne képes egy erősebb autóban, mert bár George Russell elveri őt sokszor, akármekkora tehetség, ő sem képes nagy csodára az idei Williams-el.

Aki még szintúgy képbe kerülhet ennél a témánál, az Kevin Magnussen, hiszen bár első versenyén rögtön dobogós lett, sem abban a szezonban, sem később nem volt képes igazán kiugró teljesítményre, de ő még csak 2014 óta van itt, szóval talán még nem muszáj ráhúzni a vizes lepedőt.

Képforrás: Haas F1 Team/Renault F1 Team/Sergio Perez - Twitter