Motogp Képek Történetek

Semmi sem lehet teljesen tökéletes és ezt a MotoGP-ben is jól tudják. Amíg csapaton belül az egyiknek fut a szekér rendesen, a másik a küzd az elemekkel. Néhány gondolat egy MotoGP fotó kapcsán.

 

Sokszor van, hogy ha látok egy képet a neten vagy egy újságban valamilyen sportesemény kapcsán, akkor rengeteg dolog eszembe jut róla és általában előfordul, hogy erről egy elég hosszú beszélgetés indul el. Körülbelül az ilyen gondolatokat fogom ebben a rovatban összegezni.

A mostani képen az látszik, amint Alex Rins és Marc Marquez óriásit meccselt egymással Silverstoneban a gyorsasági motoros VB királykategóriájának futamán. A végén a különbség kettejük között nagyon minimális volt, az utolsó kanyarban szerintem sokan gondolták azt, hogy a Suzuki nem lesz gyorsabb a Hondánál és Marquez megint behúz egy újabb sikert. Ehhez képest Rins gépe jobban tapadt a célegyenesben és ezzel idén már a második futamgyőzelmét aratta, legutóbb Austinban volt erre képes.

Alapvetőn az izgalmakra nem lehetett panaszkodni, megint egy eszméletlen szoros befutót produkáltak a legnagyobbak, a MotoGP szerint ez ott volt minden idők öt legszorosabbja között. Viszont amíg a rajongók leginkább erről beszélnek, addig nekem inkább  az jutott erről eszembe, hogy elég megosztott lett a mezőny teljesítmény tekintetében. A megosztotság egyébként a verseny alakulását tekintve is igaz volt, mert amíg a végén élveztük a pillanatokat, az elején volt miért aggódni. Fabio Quartararo és Andrea Doviziozo bukásából a Ducati olasz versenyzője járt a legrosszabbul. Nagyon rosszul érkezett le a levegőből, még a motorja is kiugyulladt. A végén a MotoGP twittere szerint mind a kettejüknél agyrázkódást diagnosztizáltak, de maradandó baja egyiküknek sem lett, így a végén megnyugodhattunk.  

De ami a teljesítményt illeti: a győzelemért csatázó két srácnak igen jó szezonja van eddig. Marquez eredményeit nem kell túlragozni, egyértelmű, hogy idén is nagy formában van, simán vezeti a pontversenyt és az interjúk során sem az jött le az arckifejezéséből, hogy nagyon csalódott lenne ezzel a második hellyel. Viszont amíg a Repsol Hondánál az egyik oldalt minden okés, addig egy másik nagy név Jorge Lorenzo csak szenved. Sajnos ez fizikailag is igaz, hiszen sérülésből tért vissza a múlthétvégén, ahol ő is elismerte, hogy nem kell tőle sokat várni, kvázi gyakorlásként tekintett a versenyhétvégére. Persze előtte is eléggé meggyűlt a baja a motorral, úgyhogy neki sem ez élete szezonja.

A Suzukinál ugye Rins már két futamot is bezsebelt, Joan Mir viszont jelenleg sérülés miatt a mezőnyben sincs, a beugro Silvian Guintoli, pedig csak a mezőny hátsó részében próbálkozik elérni valamit. Ott van még a KTM, ahol Pol Espargaro kihozza a motorból amit lehet és gyűjtögeti a pontokat szorgosan. Viszont az a Johann Zarco akitől sokkal többet vártak, sőt pár éve voltak akik úgy gondolták, hogy ő veszi majd át Valentino Rossi helyét a Yamahánál amennyiben a Doktor egyszer visszavonulna, most eléggé a padlón van. Sőt igazából ez egy enyhe kifejezés, mert a motorra nagyon nem érzett rá, a bukásokból is egyre több volt és ő maga is egyre inkább kétségbe esett.  A dolog vége az lett, hogy nemrég bejeneltette, otthagyja a csapatot, mert saját bevallása szerint ha ilyen körülmények között ott marad, azzal a karrierjének is ártott volna.

Persze meglehet ezt kérdőjelezni, hiszen így simán kikerülhet a mezőnyből, mivel elég kevés hely maradt a GP-ben a jövő évre, de ha jövőre is ugyanígy szenved tovább, annak lehettek volna rosszabb következményei is.    

Akiknél még szintén érezhető volt ez a felemásság, az leginkább a Yamaha. Egy dolog ha csapaton belül csak az egyik versenyző hozza az eredményeket, de ha már egy gyári gárdánál jobban teljesít egy privát alakulat, akkor ott biztos, hogy valami nincs teljesen rendben. Márpedig a hangvillásoknál abszolút ez volt eddig a helyzet. Silverstone mondjuk pont feküdt nekik és ezzel nem csak a gyári csapat vett nagyon lendületet, hanem azon belül Rossi is, aki végre megint az elejében volt.  Kijött a gödörből és jópár rossz eredmény után elcsípett egy 2. rajthelyet, amit végül valószínűleg a gumik miatt, de nem tudott dobogóra váltani. Panaszkodni mondjuk nagyon így sincs oka, a motor végre jobban ment és a csapattárs Maverick Vinalessel összehoztak egy harmadik és egy negyedik helyet.

Azonban eddig szinte egész évben azt láthattuk ahogy a Petronas SRT Yamaha és ott is leginkább a most nagyot bukó Quartararo veri őket. A srácban nagy potenciál van, a franciáknak lesz kiért szorítani a jövőben, az persze, hogy ő miért tud jobban menni mint a csapattárs Morbidelli, meg a gyári versenyzőknél is úgy egyáltalában, az egy jó kérdés. Nem egyformák ezek a pilóták sem, valakinek van, hogy jobban fekszik egy adott technika és van, hogy valaki semmire sem megy vele. Erről ami speciel nekem mindig eszembe jut a 2008-as szezon. Casey Stoner akkor éppen VB címvédő volt és nagyon érezte a gépet, viszont az a Marco Melandri aki nagy reményekkel érkezett oda abszolút az ellentéte volt.

Az ilyen szituk persze lelkileg is nagyon sokat ki tudnak venni az emberből, könnyű elveszteni a bizalmat és erre Lorenzo valamint Zarco jelenleg a legjobb példák. Utóbbi előtt nagy lehetőségek voltak, mégis otthagyja a gyári szerződését, bízván abban, hogy jobb helyre kerül, előbbi viszont pont tavaly lépett meg egy hasonlót amikor eljött a Ducatitól. Sehogy sem hallgattak rá a mérnökök, mire pedig megkapta azokat a fejlesztéseket amiket kért (és mint utóbb kiderült azok működtek is), addigra már késő volt, aláírt máshová. Most hasonló helyzetbe került mint legutóbb és meg is indultak az átigazolásával kapcsolatos pletykák, ám itt a végkifejlet az, hogy jövő év végéig marad a jelenlegi helyén.

Neki tehát megvan az a lehetőség, hogy helyre tegye a dolgokat és a Yamahánál is úgy tűnik, hogy valami megindult pozitív irányba. A legnagyobbb probléma tavaly óta, hogy sokat veszítenek a kigyorsításokon és a hátsó gumikat is rettentően elkoptatják, ám a jelek szerint javulás van ezen a téren, ráadásul Rossi nyilatkozata alapján végre olyan dolgokon dolgoznak a gyárban amit ő már régóta kér a csapattól.

Hogy ezek a dolgok mennyi időt vesznek igénybe, ezt nem tudjuk, de ha idén nem is, talán jövőre lehet az a bizonyos pohár tele lesz az élmezőny egy részénél.

Képforrás: Solomoto.es